sogs_vindu.jpg

Sex og samfunn

Ny profil for Sex og samfunn.

 

Vi har stått for den nye visuelle identiteten til Sex og samfunn. I tillegg til å designe profilen – inkludert retningslinjer for typografi og fargebruk – utviklet vi også kjernehistorie og overordnet kommunikasjonskonsept i samarbeid med Bohr kommunikasjon – vår samarbeidspartner på PR og kommunikasjon.

Det var ønske om bedre forankring av identitet og kjernehistorie hos de ansatte, samt tydelighet i kommunikasjonen ut mot publikum. Gammel logo opplevdes som «ekskluderende og binær i tanken, og man ønsket et uttrykk som utstrålte noe annet enn kjønn. Man ønsket å synliggjøre at klinikken er kjernen – med et tydeligere fokus på klinikk og fag.

Sentralt i den nye profilen er både de to linjene som løper paralellt – i logo og grafiske elementer – og den karakteristiske blågrønne profilfargen som har erstattet den gamle rødfargen.

Vi designet også et skiltsystem for klinikken – og fikk produsert både informasjons-, retnings- og identifikasjonsskilt. God skilting handler om å effektivisere og tilgjengeliggjøre, men også om å berolige.

Sex og samfunn

«Vi er, og har alltid vært, tydelige og i front for seksuell og reproduktiv helse og rettigheter. Vi setter den faglige standarden på vårt felt.

Vi kjemper for frihet fra skam og frihet til å velge.»

 
 
 
Previous
Previous

Juvodden Agenter

Next
Next

Barbosa Film