
Sex og samfunn
Ny profil for Sex og samfunn.
Vi har stått for den nye visuelle identiteten til Sex og samfunn. I tillegg til å designe profilen – inkludert retningslinjer for typografi og fargebruk – utviklet vi også kjernehistorie og overordnet kommunikasjonskonsept i samarbeid med Bohr kommunikasjon – vår samarbeidspartner på PR og kommunikasjon.
Det var ønske om bedre forankring av identitet og kjernehistorie hos de ansatte, samt tydelighet i kommunikasjonen ut mot publikum. Gammel logo opplevdes som «ekskluderende og binær i tanken, og man ønsket et uttrykk som utstrålte noe annet enn kjønn. Man ønsket å synliggjøre at klinikken er kjernen – med et tydeligere fokus på klinikk og fag.
Sentralt i den nye profilen er både de to linjene som løper paralellt – i logo og grafiske elementer – og den karakteristiske blågrønne profilfargen som har erstattet den gamle rødfargen.








Vi designet også et skiltsystem for klinikken – og fikk produsert både informasjons-, retnings- og identifikasjonsskilt. God skilting handler om å effektivisere og tilgjengeliggjøre, men også om å berolige.